فیلامنت رنگ پوست، یکی از فیلامنت های پر مصرف حوزه پزشکی و سلامت

فیلامنت رنگ پوست - مستر فیلامنت
سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸

در چند سال اخیر نهادی به نام e-NABLE کارهای زندگی بخش و امیدوار کننده ی زیادی را برای انسان هایی که عضوی از بدن خود را از دست داده اند، انجام داده است. اموری خیر خواهانه برای کسانی که با قطعی عضو مواجه هستند و به خصوص کودکانی که دست یا بازو های خود را از دست داده اند. در همین میان نیاز به مواد مصرفی نظیر فیلامنت رنگ پوست بیش از پیش حس می شود.

پروتز دست پرینت شده با فیلامنت PETG رنگ پوست

پروتز دست پرینت شده با فیلامنت PETG رنگ پوست

یکی از مهم ترین کاربرد های پرینت سه بعدی ساخت اعضای مصنوعی و پروتز های اندام بدن در رنگ های مختلف است. حالا یکی از بزرگترین فروشگاه بزرگ فیلامنت به نام 3D Universe عضو نهاد e-NABLE شده است. اساسی ترین کاری که 3D Universe در این همکاری انجام داده، آماده کردن یک پیکج فیلامنت برای ساخت پروتز های بدن است. این یعنی 3D Universe تصمیم به تولید و فروش فیلامنت در رنگ بندی پوست انسان ها در سراسر جهان گرفته است. این فیلامنت ها دقیقا در رنگ پوست و از مواد PETG تولید می شوند.

فیلامنت رنگ پوست، فعلا در چهار رنگ مختلف

Jeremy Simon از 3D Universe می گوید:

ما تحقیقات زیادی بر روی توناژ رنگ های پوست انسان ها در سراسر جهان انجام داده ایم. رنگ پوست همه ی انسان ها بسیار زیباست، اما ما در حال حاضر به دلیل میزان بودجه مجموعه به چهار رنگ اصلی بسنده کرده ایم. در حال حاضر رنگ های کرم کم رنگ، قهوه ای کم رنگ، قهوه ای و قهوه ای تیره چهار رنگ انتخابی ما می باشند. ممکن است در آینده رنگ های بیشتری به این پکیج اضافه شوند و این امر مستلزم همکاری و تحقیقات پیوسته ی e-NABLE با مجموعه ما خواهد بود.

فیلامنت رنگ پوست در چهار رنگ مختلف

فیلامنت رنگ پوست در چهار رنگ مختلف

فیلامنت PETG به جای فیلامنت PLA

همان طور که گفته شد 3D Universe فیلامنت PETG را برای این پروژه انتخاب کرده است. فیلامنت PLA به راحتی پرینت میشود اما دلیل انتخاب فیلامنت PETG به جای PLA آن است که علاوه بر سهولت در پرینت به مراتب استحکام بالاتری از PLA داشته و در دماهای بالا مقاوم تر است. PLA در دمای بالا و محیط های زندگی انسان ها کمتر دوام می آورد و PETG در برابر تغییر شکل استوار تر است. پس میتوان این توصیه را در اینجا کرد که برای پرینت قطعات محکم تر میتوان از فیلامنت PETG به جای PLA استفاده نمود.

نظرات کاربران
تحویل اکسپرس
پشتیبانی آنلاین
ضمانت سلامت فیزیکی کالا
ضمانت اصالت کالا
امکان پرداخت در محل