Nefilatek، استارتاپی که فیلامنت بازیافتی تولید می کند

فیلامنت بازیافتی Nefilatek
یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

فیلامنت بازیافتی شرکت Nefilatek

Nefilatek، نام یک استارت آپ در مونترال کاناداست. این استارت آپ آغاز به تولید فیلامنت بازیافتی کرده است. مواد اولیه این فیلامنت پلاستیک های بازیافتی و غیر قابل استفاده هستند. حالا نفیلاتک توانسته است تا محصول خود را در دو نوع مختلف به کاربران ارائه کند. یکی Nefila HIPS با رنگ مشکی و دیگری Nefila Polycarbonate که هر دوی آنها با قرقره های قابل بازیافت تولید شده و به فروش میرسند. این که Spool یا همان قرقره ی این فیلامنت ها نیز از مواد بازیافتی هستند نکته ی قابل تاملی است.

یکی از بزرگ ترین انگیزه های این استارت آپ حفاظت از محیط زیست در برابر خسارت های جبران ناپذیر انواع پلاستیک است. اگر بخواهیم کمی شفاف تر صحبت کنیم، باید گفت مصرف سالانه پلاستیک در صنعت پرینت سه بعدی تقریبا 15 میلیون کیلوگرم است. این مقدار برای سال 2020 میلادی 125 میلیون کیلوگرم تخمین زده شده است. این مساوی است با مصرف سالیانه 1.4 میلیون بشکه نفت خام و انتشار 400 میلیون کیلوگرم گاز های کربن دار در محیط زیست که میتواند بسیار خطرآفرین باشد.

در تصویر زیر مواد مورد نیاز برای تولید یک کیلوگرم فیلامنت ABS استاندارد با یک رول فیلامنت Nefilatek مقایسه شده است.

تولید فیلامنت بازیافتی ABS

تولید فیلامنت بازیافتی ABS

فیلامنت های HIPS و پلی کربنات

فیلامنت HIPS اولین فیلامنت تولیدی نفیلاتک است که به مقدار مناسبی فشرده بوده و در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. همچنین فیلامنت پلی کربنات این شرکت نوپا که تماما از پلی کربنات بازیافتی تشکیل شده است، آخرین مراحل از تست های خود در فرآیند اکستروژن را میگذاراند تا به زودی وارد بازار بزرگ مواد مصرفی شود. قطعا در آینده میتوان شاهد اضافه شدن انواع بیشتری از فیلامنت های بازیافتی به سبد محصولات Nefilatek بود.

قطعا سلامتی محیط زیست یک دغدغه همیشگی برای بشریت است. بنابراین نه تنها در صنعت چاپ سه بعدی بلکه باید در تمامی صنایع به این موضوع اهمیت داده و مواد آلاینده را به حداقل رساند.

با نظرات سازنده خود در ارتقای اخبار و عملکرد مستر فیلامنت ما را یاری نمایید.

 

نظرات کاربران
تحویل اکسپرس
پشتیبانی آنلاین
ضمانت سلامت فیزیکی کالا
ضمانت اصالت کالا
امکان پرداخت در محل