رزین Microfine برای پرینت سه بعدی قطعات دقیق معرفی شد

رزین Microfine - پرینت سه بعدی - مستر فیلامنت
دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

رزین Microfine Green از شرکت Protolabs

شرکت Protolabs از یک رزین خاص و جدید برای پرینت سه بعدی قطعات دقیق رونمایی کرد. این رزین که Microfine Green نام دارد به صورت اختصاصی برای پرینت سه بعدی قطعات ریز و دقیق فرموله شده است. همان طور که از اسم این محصول بر می آید، رنگ Microfine سبز است، نوعی رنگ سبز که میتواند سایه و روشن ها و تمامی جزئیات را به خوبی به نمایش بگذارد. جالب است که بدانید سختی و مشخصات مکانیکی این رزین با ABS برابری کرده که میزان قابل توجهی است.

نمونه کاری از رزین Microfine در پرینت سه بعدی قطعات دقیق

نمونه کاری از رزین Microfine در پرینت سه بعدی قطعات دقیق

کاربرد ها و ویژگی های این رزین

میکروفلوئیدی، دندان سازی، الکترونیک و حوزه های درمانی از اولویت های کاربردی microfine هستند. تنها نقطه ضعف این رزین اختصاصی بودن آن است. قطعا این ویژگی میتواند عامل محدود کننده ای برای اندازه بازار این محصول باشد. این رزین تنها با دستگاه های Viper از شرکت 3DSystems سازگاری دارد و بهترین نتیجه یعنی دقت ابعادی 25 میکرون واقعی را با این سری از  دستگاه ها محقق میکند. شایان ذکر است که مقاومت کششی Microfine 2100 مگاپاسکال و مقاومت انعطافی آن برابر با 74.3 مگاپاسکال می باشد. همچنین فرآیند بعد از پرینت این رزین (Post-Processing) بسیار ساده است. یعنی با حلال تمیز شده و مثل همه ی رزین ها قابلیت پخت شدن در زیر نور UV را دارد.

قطعا امروزه صنایع بسیار زیادی دغدغه ی پرینت سازه های دقیق با فناوری SLA را دارند و حالا این Microfine Green از شرکت Protolabs است که میتواند این خواسته را محقق کند.

نمونه کاری از رزین Microfine در پرینت سه بعدی قطعات دقیق

نمونه کاری از رزین Microfine در پرینت سه بعدی قطعات دقیق

شایان ذکر است که اگر مخاطبان جدید ما و مبتدیان کار با پرینتر سه بعدی هستید، باید گفت که رزین، مواد مصرفی آن دسته از دستگاه هایی است که با فناوری DLP پرینت سه بعدی را محقق میکنند. مطالب زیادی از پرینت سه بعدی  DLPوجود داشته که کمی بعد به آنها اشاره خواهیم نمود.

اسلایدر شهادت امام حسن عسکری (ع)

اسلایدر شهادت امام حسن عسکری (ع)

 

 

نظرات کاربران
تحویل اکسپرس
پشتیبانی آنلاین
ضمانت سلامت فیزیکی کالا
ضمانت اصالت کالا
امکان پرداخت در محل