جلوگیری از خشک شدن فیلامنت و روش های نگهداری از آن

خشک شدن فیلامنت و جلوگیری از آن
چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸

تا به حال همه ما از فیلامنت استفاده کرده ایم. یکی از نکاتی که همیشه مورد توجه مصرف کنندگان فیلامنت است، ترس از خشک شدن فیلامنت، گره خوردن فیلامنت، تاریخ انقضا، شکستن رشته ها و قرقره و اطلاع از روش های جلوگیری از انقضای زودرس این ماده مصرفی می باشد. ما در این مطلب قصد داریم روش های نگهداری فیلامنت را به شما عزیزان آموزش داده و نکاتی را مطرح کنیم که برای تمام انواع فیلامنت ها مورد استفاده و کاربردی است.

گره خوردن فیلامنت و روش جلوگیری از آن

گره خوردن فیلامنت و روش جلوگیری از آن

جلوگیری از خشک شدن فیلامنت

یکی از دلایل اصلی خشک شدن فیلامنت، ترکیب شیمیایی مخصوص آنهاست. در ترکیب این محصول مقداری رطوبت وجود داشته که همواره موجب انعطاف پذیری آن می شود. یکی از نکات مهم در خرید فیلامنت توجه به وکیوم بودن بسته بندی آن در حین خرید است. تولید کنندگان فیلامنت، پس از تولید آن را وکیوم میکنند و در جعبه یا وکیوم نایلونی آن یک کیسه رطوبت گیر قرار میدهند تا از خشک شدن آن جلوگیری کنند.

حال خشک شدن فیلامنت از زمانی آغاز میشود که کاربر آن را از بسته بندی خارج میکند. قرار گرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب و سرد و گرم شدن مکرر هوای اطراف فیلامنت از مهم ترین عوامل خشک شدن آن است. پیشنهاد میشود فیلامنت را پس از مصرف مقدار مورد نیاز در یک کیسه نایلونی زیپ دار قرار داده و قبل از بستن زیپ، یک کیسه کوچک رطوبت گیر در آن قرار دهید.

کیسه رطوبت گیر

جلوگیری از گره خوردن فیلامنت

یکی دیگر از معضلات کاربران فیلامنت، گره خوردن آن است که در حین چاپ میتواند موجب گیر کردن فیلامنت و ضایع شدن قطعه چاپی شود. بهترین راه حل برای مقابله با این مشکل، استفاده از یک گیره نگهدارنده در بر روی قرقره ی فیلامنت است. این گیره الزاما خریدنی نیست، بلکه میتوانید آن را به راحتی هرچه تمام تر توسط پرینتر سه بعدی خود بسازید. برای این کار کافیست فایل آماده سه بعدی آن را از اینجا دانلود کرده و یا آن را به صورت اختصاصی طراحی کنید.

گیره نگهدارنده فیلامنت

گیره نگهدارنده فیلامنت

همچنین یکی دیگر از دلایل گره خوردن یا به هم ریختگی رشته های فیلامنت، استفاده از آن در محل نامناسب در حین پرینت است. اگر پرینتر شما جایگاه مناسبی برای قرار گرفتن فیلامنت ندارد پیشنهاد میشود یک نگهدارنده ساده و کاربردی برای آن بسازید. چرخیدن متوازن و در یک جهت رول فیلامنت باعث گره نخوردن و سالم تر ماندن آن خواهد شد. خرید این نگهدارنده نیز لزومی ندارد، بلکه میتوانید از راه های خلاقانه ای آن را بسازید و یا با دانلود فایل آماده سه بعدی آن از اینجا، آن را پرینت کنید و بکار ببرید.

نگهدارنده فیلامنت پرینتر سه بعدی - جلوگیری از گره خوردن فیلامنت

نگهدارنده فیلامنت پرینتر سه بعدی – جلوگیری از گره خوردن فیلامنت

قطعا هر ماده مصرفی دارای شرایط نگهداری خاصی می باشد و فیلامنت های رنگارنگ پرینترهای سه بعدی از این قاعده مستثنی نیستند. ما در این مطلب سعی کردیم روش های ساده و در حین حال اساسی جهت نگهداری فیلامنت را آموزش دهیم. امیدواریم از آن بهره کافی برده و مستر فیلامنت را با نظرات و پیشنهادات خود در این باره یاری کنید.

نظرات کاربران
تحویل اکسپرس
پشتیبانی آنلاین
ضمانت سلامت فیزیکی کالا
ضمانت اصالت کالا
امکان پرداخت در محل